Chleb wiejski - Basiazsercem.pl - konkurs

Cześć! Dziś Wam przedstawię ulubiony przepis z konkursu basiazsercem.pl 2020

Przepis wg. Tapenda tapenda.pl

Chodź w tym konkursie nie wygrałam nic, ani gadżetu.. To brałam czynny udział dla poznania tych wspaniałych przepisów.

Przepis oryginalny: https://www.tapenda.pl/przepis/Chleb_pszenny_na_kefirze/5585/

Chleb piekłam już kilka razy 🥰 jednak najlepiej wychodzi jak długo rośnie.



SKŁADNIKI NA CHLEB

Basia Uniwersalna typ 480 - 350 g

Basia z pełnego przemiału typ 1850 - 150 g

drożdże - 5 g

kefir - 500 ml

sól - 10 g ( 2 łyżeczki)


Drożdże i kefir połączyć w dużej misce. Dodać obie mąki (ja przesianą - inaczej nie wyobrażam sobie) i sól. Całość wymieszać i lekko wyrobić, ale tylko w misce. Odstawić przykryte czystą ściereczką na 8-10h (ja zdecydowanie wolę na dłużej). 

Ciasto "wyrzucić" z miski na stolnicę posypaną mąka. I zwinąć do srodka 5-4 boków, uzyskując bochenek chleba. Pamiętając aby do środka ciasta nie dostała się mąka. Mąka ma być na tej "skorupie" twardej części. (ładnie to wygląda po upieczeniu). Odstawić pod przykryciem na 40min-1h.

"Piekarnik 230 stopni, bez termoobiegu. W środku zostawić 1 blaszkę z wyposażenia piekarnika. Kiedy piekarnik osiągnie wskazaną temperaturę, wyjmijcie z niego gorącą blaszkę i połóżcie na niej chleb wraz z papierem do pieczenia. Wykonaj nacięcia na wierzchu bochenka. 

Umieśćcie chleb na środkowej półce piekarnika. Pieczenie: 15 minut- 230 stopni, 30 minut- 200 stopni. Po tym czasie chleb ostudzić."




Komentarze